A “Centro” jövőképéről, fejlődési irányáról és fejlesztéséről Steven VanRoekel, a Microsoft közepes méretű vállalatoknak szóló üzleti megoldások stratégiai igazgatója beszélt.
A Microsoft bejelentette, hogy “Centro” kódnéven egy új infrastruktúra megoldást fejleszt ki, mellyel legfőbb célja, hogy minél jobban kiszolgálja a világszerte több mint 1,4 millió közepes méretű vállalat és az ott dolgozó informatikai szakemberek igényeit. A vállalat közleménye szerint a “Centro” amellett, hogy időt és pénzt takarít meg a közepes méretű vállalatoknak, nagymértékben tehermentesíti a cégek informatikai szakembereit.
A “Centro” integrálja a “Longhorn” kódnevet viselő Windows Server, a következő generációs Exchange termékek és különböző biztonsági megoldások technológiáit, mindezt egy új, integrált menedzsment megközelítéssel egyesítve. A “Centro” fejlesztése során a fejlesztők központi célja az volt, hogy az új alkalmazás leegyszerűsítse a középvállalatok infrastruktúra-felügyelettel és a rendszer-bevezetéssel kapcsolatos feladatait, és egyúttal megkönnyítse az integrációt, növelje a biztonságot és a folyamatok minél magasabb szintű automatizálását.
A Microsoft újságírók számára kialakított hivatalos weboldala, a PressPass, Steven VanRoekelt, a Microsoft közepes méretű vállalatoknak szóló üzleti megoldásokért felelős stratégiai igazgatóját kérdezte a “Centro” fejlesztéséről, valamint az alkalmazás közepes méretű ügyfelekre és az azokat kiszolgáló értékesítési partnerekre gyakorolt hatásáról.
Mi a Microsoft közepes méretű vállalatoknak szóló megoldásokkal foglalkozó stratégiai csoportjának (Midsize Business Solutions Strategy Group) legfontosabb feladata?
VanRoekel: A csapat közvetlen kapcsolatban áll a középvállalatokkal annak érdekében, hogy jobban megértse egyedi informatikai igényeiket és törekvéseiket. Megfigyeléseink alapján – felmérve a Microsoft különböző termékeit – végiggondoljuk, hogyan tudnánk a legmegfelelőbb módon ötvözni a kulcsfontosságú technológiákat annak érdekében, hogy kielégíthessük a felmerült igényeket. Az ilyen típusú munkára volt kiváló példa a Windows Small Business Server 2003. Egy megoldások fejlesztésével foglalkozó csapat megvizsgálta, hogy a Windows Server 2003, az Exchange Server 2003, és egyéb technológiákat hogyan tudnánk összekapcsolni a kisvállalkozások egyedi igényeinek kielégítésére.
Jelen esetben a közepes méretű vállalatok állnak a középpontban. A Microsoft értelmezése szerint közepes méretű az a vállalat, amelyik 25-500 személyi számítógéppel rendelkezik. Ez világszerte hozzávetőleg 1,4 millió szervezetet jelent. Ezt a szegmenst a szoftvergyártók a múltban nem szolgálták ki kellőképpen, célunk ennek megváltoztatása.
Miben térnek el a közepes méretű vállalatok igényei a kisvállalkozások vagy a nagyvállalatok igényeitől? VanRoekel: Amint átlépjük az 50 számítógép jelentette képzeletbeli határt, és elkezdjük megvizsgálni a közepes méretű vállalatokat, azonnal szembesülünk a ténnyel, hogy ezeknek a vállalatoknak dedikált informatikai munkatársaik vannak. Az alkalmazottak között általában van olyan informatikához is értő személy, aki helyben felügyeli a rendszereket. Van informatikai költségvetésük, azaz forrásokat különítenek el az olyan technológiák beszerzésére, mint az asztali munkaállomások, a kiszolgálók és a hálózati eszközök.
Ám a közepes méretű vállalatokat egyértelműen megkülönbözteti a nagyvállalati ügyfelektől az, hogy informatikai munkatársaik jellemzően nagyon korlátozott erőforrásokkal rendelkeznek az idő, a pénz és az emberi erőforrások terén egyaránt. Általában ezeknél a cégeknél egy vagy két személy gondoskodik a kiszolgáló infrastruktúra felügyeletéről, a munkaasztali személyi számítógépekről, a faxkészülékekről, és gyakorlatilag mindenről, ami bármilyen csatlakozóval vagy kábellel rendelkezik.
A közepes méretű vállalkozások erőforrások szempontjából szigorú korlátok közé vannak szorítva, nehézséget jelent számukra a különböző rendszerek felügyelete, ugyanakkor elvárásaik a nagyvállalati ügyfelekével azonosak. A középvállalatok informatikusaira általában igen nagy nyomás nehezedik, mivel valamennyi érintett technológiával kapcsolatban adódhat feladatuk. Mindezek következtében munkájuk jellemzően erősen reaktív stílusú, nem sok időt tudnak arra fordítani, hogy a cég informatikai rendszereinek fejlesztésén, előre mozdításán gondolkozzanak.
Emellett a közepes méretű vállalatok költségvetése jellemzően nagyon korlátozott. Az ilyen cégek tulajdonosai ad hoc módon közelítik meg a technológiai befektetéseket. Ahelyett, hogy hosszú távú technológiai invesztíciókban gondolkoznának, csupán akkor merülnek fel az informatikai megoldások, amikor azok egy aktuális problémára kínálnak megoldást. Azt vizsgálják, ezek milyen költségekkel járnak, nem pedig azt, milyen megtakarításokat eredményezne ezek használata. Ezen ismérveket összesítve elmondható, hogy a középvállalati szegmens igazi kihívást jelent az informatika számára.
Hogyan segít a “Centro” a fenti korlátok leküzdésében?
VanRoekel: Meg szeretnénk könnyíteni a közepes méretű vállalati ügyfeleink számára ezen technológiák felügyeletét, és könnyen használhatóvá, egyszerűen beszerezhetővé kívánjuk tenni, mindezt egy nagyon vonzó áron. Alapjában véve erről szól a “Centro”.
A “Centro” egy integrált informatikai infrastruktúra-megoldás kódneve, amely a Windows Server “Longhorn” technológiára épül. Következő generációs levelezőrendszert, felügyeleti módszertant, valamint biztonsági technológiákat fog tartalmazni, amelyeket a közepes méretű vállalatok informatikai szakembereinek igényeire szabva egyetlen megoldásban egyesít. Azokat a feladatok, amelyek elvégzéséhez jelenleg több óra vagy akár nap is szükséges, ebben az integrált megoldásban nagyon egyszerűen és könnyen megoldhatóvá válnak. Ez ténylegesen hozzásegíti majd az informatikai szakembereket ahhoz, hogy a jelenlegi reaktív munkastílusból elmozduljanak egy proaktív munkamódszer irányába, hiszen kapacitásaiknak jelentős része felszabadul, melyet a vállalat információ-technológiai fejlesztésére fordíthatnak.
Mi a helyzet az értékesítési partnerekkel?
VanRoekel: Partnereink számára is több lehetőséget biztosít az újdonság. Először is, a partnerek ugyanúgy szembesülnek a már említett kihívásokkal az 50-nél több számítógéppel rendelkező vállalati ügyfelek esetében, mivel egy termék értékesítése helyett öt vagy hat különböző terméket kénytelenek kínálni, külön-külön megvitatva azok képességeit és lehetőségeit, amelyeket azután egymással össze is kell kapcsolniuk.
A partnereink egy olyan kézzelfogható Microsoft megoldást tudnak kínálni a közepes méretű vállalati ügyfelek esetén is, ami kifejezetten az ügyfél számára lett tervezve, és amelynek használata kiváló üzleti és informatikai előnyökkel jár. Ez egy sokkal egyszerűbb értékesítési modell.
Milyen szerepet játszottak a partnerek és ügyfelek a “Centro” kifejlesztése során?
VanRoekel: A “Centro” tervezésének már a kezdetén közvetlenül bevontuk ügyfeleinket és partnereinket a megoldások tervezésébe és értékelésébe. Ennek keretében visszajelzéseket gyűjtöttünk tőlük, kikértük a véleményüket a különféle ötletekkel kapcsolatban, hogy jobban megértsük, milyen módon tudjuk megkönnyíteni életüket. Ezt rendkívül fontosnak tartottuk, hogy a megoldás majd tényleg megfeleljen az igényeiknek.
A továbbiakban azt tervezzük, hogy az ügyfelek és partnerek meghívásával ügyfél és partner tanácsadó testületeket hozunk létre, amelyek rendszeres visszajelzésekkel segítenék a “Centro” fejlesztését.
Mikor lesz az ügyfelek számára elérhető a “Centro”?
VanRoekel: A megoldás kifejlesztésének még csak az elején tartunk, de célunk, hogy röviddel a Windows Server “Longhorn” piacra kerülését követően elérhetővé tegyük az ügyfelek számára a “Centro” megoldást. Mint valamennyi termékünk esetén, a “Centro” fejlesztése során is folyamatosan tájékoztatni fogjuk ügyfeleinket, partnereinket és az iparág többi képviselőjét az elért részeredményekkel kapcsolatban.
- szeptember 8. 12:28, Csütörtök – Forrás: SG.hu