Csoportmunka szoftvert adott ki az Oracle (2005)

A csoportmunkaeszközökből álló megoldás széles funkciókészlete lehetővé teszi a szervezeten belüli hatékony tartalommegosztást és a szabályozott kommunikációt.

Az Database 10g adatbázis-kezelőre és az Application Server 10g alkalmazás-kiszolgálóra épülő Collaboration Suite 10g az első olyan csoportmunka-megoldás, amelynek egységes architektúrájában az összes strukturált és strukturálatlan információ problémamentesen kezelhető vállalati szinten. Az Fusion Middleware köztesszoftvercsaládba tartozó csomag fejlesztésekor arra törekedtek, hogy zökkenőmentesen együttműködhessen más üzleti alkalmazásokkal és folyamatokkal.

“A vállalatok olyan csoportmunkaeszközöket igényelnek, amelyekkel átgondolt kapcsolatrendszereket építhetnek ki a szervezeten belül és a külső partnerekkel anélkül, hogy ez veszélyeztetné rendszereik működését és adataik biztonságát” – fejtette ki Mark Lewitt, az IDC piackutatásért felelős elnökhelyettese, majd így folytatta: “A szervezet egészére kiterjedő egységes együttműködési környezet csakis ilyen eszközökkel biztosítható.”

“Tevékenységi körünk folyamatos bővülése egyre összetettebb informatikai hátteret igényel. Olyan megoldásra volt szükségünk, amely biztonságos együttműködést teremt az egyes részlegek rendszerei, a különböző termékcsaládok és technológiák között” – mondta George Albinson, az amerikai hadsereg fegyverzetkutatási és fejlesztési központjának informatikai igazgatója, majd hozzáfűzte: “Az Oracle Collaboration Suite egyszerű használata mellett elsősorban az Oracle alkalmazásainak és adatbázistermékeinek biztonsága nyerte el a tetszésünket. Ez a csoportmunkaplatform biztonságos, szabályozott környezetet teremt új termékek és folyamatok fejlesztéséhez, illetve integrálásához.”

A vállalatok rálátást nyernek a cég összes adatára és belső előírására, amivel elősegítik a hatósági előírások érvényesítését, és minimálisra csökkenthetik a szervezet belső anyagainak átgondolatlan kezeléséből eredő kockázatokat. A fejlett fájlkezelési és fájlmegosztási funkciókkal rendelkező szoftver támogatja az üzleti dokumentumok és nyilvántartások életciklusának nyomon követését, valamint az üzleti folyamatok automatizálását.

Az egyes projektekhez, illetve folyamatokhoz külön biztonságos környezet állítható fel, amelyben a projektcsoport tagjai a dokumentumokat, üzeneteket, találkozókat, feladatokat és vitafórumokat rendezhetik és kezelhetik. A munkaterületek az Collaboration Suite 10g összes szolgáltatásához kapcsolódnak, így megkönnyítik az elektronikus levelezés, az előjegyzésnaptárak, a tennivalók, a fórumok, a webkonferencia-szolgáltatás, a jelenlétkövetés, a tartalomszolgáltatás és azonnali üzenetküldés csoportszintű használatát.

A valós idejű együttműködési lehetőségek között a professzionális webkonferencia-szolgáltatáson túl az azonnali üzenetküldés (instant messaging – IM), számítógépes telefonálás és jelenlétkövetés is szerepel. A megoldással a felhasználók pillanatok alatt megtalálják a vállalaton belül a keresett személyeket vagy csoportokat, és azokkal valós idejű kommunikációt folytathatnak. Az azonnali üzenetküldés használatáról gond nélkül átválthatnak számítógépes telefonálásra vagy webkonferenciára. A kommunikáció mindvégig biztonságos, és a vállalati, illetve a hatósági előírásoknak megfelelően a rendszer szigorúan nyomon követhető nyilvántartással követi annak menetét.

A megoldás kibővített szolgáltatásai között megtalálható a böngészőprogramból használható Web Access megoldás, amely felületével és funkcióival a megszokott munkaasztali környezethez hasonlóan teszi elérhetővé az üzeneteket. A szoftver a Push-IMAP protokoll mellett más elektronikus levelezési szabványokat is támogat, így a felhasználók különféle vezeték nélküli eszközeiken a nyilvános hálózatokon keresztül fogadhatják az e-maileket, ami csökkenti a megoldás bevezetésének költségeit.

  1. szeptember 8. 12:06, Csütörtök – Forrás: SG.hu