Közösségi média (n)etikett (2017)

Az első és legfontosabb íratlan szabály: Ne töltsd le mások fényképeit, majd használd fel sajátodként! Ez nem csupán íratlan szabály, hisz ez a tevékenység büntethető. Ugye nem kell magyaráznunk, hogy miért? Ilyen esetekben, az sem segít, ha megjelöld a kép eredeti forrását, ahonnan lementetted, a felhasználáshoz ugyanis hozzá kell járulnia a kép készítőjének is! 


Ne követeld ki magadnak, hogy kövessenek, lájkoljanak, ezzel ugyanis nagyobb ellenszenvet váltasz ki az emberekből. Ha lasszóval kell rajongókat gyűjteni, az nem tesz jót az imázsodnak, sőt az ilyen fajta viselkedés inkább kétségbeesést sugall, mint cselekvésre késztetést! Ha igazán jó terméket vagy szolgáltatást kínálsz, akkor hagyd, hogy a potenciális vásárlóid megtaláljanak!

Ha valaki hozzászól egy bejegyzésedhez, pozitív visszajelzést ad, azt mindig köszönd meg neki! Ne hagyj kommenteket válasz nélkül, mivel a rajongóid azt érezhetik majd, hogy nem törődsz velük és alábbhagy a kezdeti lelkesedésük! Ne sajnáld a dicséreteket! 😉

A közönségépítést ne zaklatással érd el! Ha már van néhány feliratkozód, ne üldözd el őket bosszantó posztokkal vagy üzenetekkel, mert hamar kiürül a rajongóbázisod és mindemellett nagyon ciki és gyerekes is, biztosan nem fognak komolyan venni!

Légy türelmes és megértő! A sértő vagy negatív véleményeknél Te nem reagálhatsz ugyanilyen stílusban, mivel az erősen rontja a hírnevedet. A legmegbízhatóbb és leggyorsabban terjedő hír, továbbra is az ismerős által ajánlott, szájról-szájra terjedő reklám.

Ugye nem kérdés, hogy a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség! Hiába töltesz fel naponta 10 bejegyzést, ha azok érdektelenek és unalmasak. Legyen inkább kevesebb, de minőségileg kifogástalan posztod, különben a következő bejegyzést már nem is fogják látni a rajongóid!

És végül a hashtagek! Használd, de ne ess túlzásokba! Itt is érvényes „a kevesebb több” elmélet. Legyen releváns és ne árasszuk el vele a világot! 😉

Neked eszedbe jut még néhány jó tanács? Oszd meg velünk bátran!

írta: Székács Alexa

https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2017/02/24/kozossegi_media_n_etikett