2013 - Az Esettanulmányi Verseny

Az Esettanulmányi Verseny

 

A Pannon Egyetemen XII. alaklommal rendezték meg az Esettanulmányi Versenyt, amely Tímár László nevéhez fűződik. A verseny az egyetem oktatójának állít emléket, valamint felkészítő és előválogatója is egyben az Országos Esettanulmányi Versenynek. A cél az, hogy a résztvevők valós vállalati problémákkal találkozhassanak és a vállalatok képviselőit meggyőzzék hozzáértő, magas színvonalú tudásukról.

 

Mit is jelent maga az esettanulmány?

Az esettanulmányok az elmélet helyett gyakorlati problémákra összpontosítanak, a passzivitás helyett aktivitásra késztetnek, elősegítik a kommunikációs, analitikus és problémamegoldó képességek fejlesztését. Az esettanulmányok ideális esetben felkeltik az érdeklődést, és további munkára ösztönöznek, nem törekednek arra, hogy kész megoldásokat kínáljanak, hanem minden megfelelően alátámasztott megoldás elfogadható.

 

A verseny célja

Az esettanulmány célja, hogy gyakorlati üzleti problémát mutasson be, reprezentálja a valóság komplexitását és strukturálatlanságát, a hallgatókat alternatívák kifejlesztésére, alternatívák közötti választásra ösztönözze. Az esettanulmányok feldolgozása során a hallgatók javaslatokat tesznek, érvelnek, problémákat oldanak meg. Feldolgozása négyfős csapatokban történik.

 

A verseny menete

  • Az esettanulmány feldolgozása során a versenyző csapatok prezentációt készítenek. A prezentáció nem az esettanulmány ismertetését, hanem az esettanulmányban felvetődő problémára adott megoldás kidolgozását jelenti.
  • A csapatok önálló javaslatokat dolgoznak ki, amelyeket elemzésekre, előfeltevésekre és következtetésekre alapoznak.
  • A prezentációt a zsűri által feltett kérdések és az arra adandó válaszok követik, amelyek a megoldás kivitelezhetőségét, megfelelőségét ellenőrzik. A prezentációval kapcsolatos formai követelményeket a szabályzat tartalmazza.

 

 

 

A versenyzők toborzása történhet

  • Tanár által. A tanár az óra keretében hívja fel a tanulók figyelmét a versenyre. Személyesebb hangvételű, jobban felkelti az érdeklődést, és jobban eléri a célszemélyeket.
  • E-mail formájában. Az egyetem tanulóit e-mail, körlevél küldésével értesítik. Pozitívuma, hogy minden hallgatóhoz eljut, de a címzetten múlik, hogy mennyi időt szán az információk megismerésére.
  • Plakáttal történő népszerűsítés esetén a hallgató érzékszerveire hatnak. Minél többször látja a plakátot, annál jobban felkelti az érdeklődését. Esetleg hajlamosabb jobban utánanézni az adott versenynek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha úgy gondolod, hogy:

Ki szeretnéd próbálni magad élesben is,
Kíváncsi vagy rá, az elméleti tudás hogyan valósul meg a gyakorlatban,
Szeretnéd tudni, hogyan lehetsz egy vállalat segítségére,
Akkor itt az alkalom, hogy próbára tedd tudásodat a gyakorlatban is! Jelentkezz az Esettanulmány Megoldó Versenyre!

A verseny időpontja: 2013. február 16-18.

További információk ezen a honlapon olvashatók 2013. február 11-étől: www.e-scola.hu/tl2013.

A jelentkezés 2013. február 11-én 11.00 órától indul.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A csapatok felkérése, meghívása az esettanulmányi versenyre az előbb felsorolt három lehetséges kommunikációs csatorna útján történik, történhet. Ezek által a tanulók értesülhetnek:

  • magáról a versenyfelhívásról,
  • az indulási feltételekről,
  • a teendőkről,
  • jelentkezési határidőről,
  • a verseny időpontjáról és helyszínéről,
  • díjazásáról,
  • és egy forrásról, ahonnan további információt gyűjthetnek és kérhetnek.

 

 

A kommunikáció lépései

  • lépés: E-mail küldése a versenyfelhívásról. A tanulók e-mail segítségével értesülnek a versenyről, amelyben rövid, lényegre törő adatokat kapnak. Vagy akár a tanórán értesülnek a tanártól.
  • lépés: A jelentkezési szándék kinyilvánítása. A jelentkező csapatok elektronikus üzenet formájában jelzik versenyzési szándékukat, melyhez csatolják a kitöltött jelentkezési lapokat.
  • lépés: A megbízott további információkat küld a csapat tagjainak. Ez az üzenet tartalmazhatja a helyszínt, a pontos időpontot, a díjazást.
  • lépés: A csapat tagjai a megkapott információk birtokában egyeztetnek egymással és újabb üzenet formájában felteszik az esetlegesen felmerülő kérdéseiket.
  • lépés: Üzenetváltás történhet a tagok és a tanár között is. Akitől véleményt, és jó tanácsokat kaphatnak. Valamint a tagok felkereshetik a korábbi években induló csapattagokat, hogy kikérdezhessék őket tapasztalataikról. Ez az üzenetváltás lehet e-mail üzenet vagy akár személyes megkeresés is.
  • lépés: A verseny előtti napon a tagok figyelmeztető üzenetet kaphatnak a legfontosabb információkkal a verseny napjára vonatkozóan.
  • lépés: A csapatok letöltik az esettanulmányt, amelyre megoldást kell találniuk. Ennél a lépésnél értesülnek a tagok lényegében magáról az esettanulmányról.
  • lépés: A csapat tagjai előadják a kidolgozott megoldásukat, amely után a zsűri kérdéseket tesz fel ezzel kapcsolatban. A zsűri így ellenőrzi tulajdonképpen a megoldás kivitelezhetőségét, és megfelelőségét.
  • lépés: Az elődöntő napján a csapatok prezentációja után a zsűri felállít egy sorrendet a prezentáló csapatok között, majd kihirdeti azt. A csapatok ekkor értesülnek arról, hogy a következő napon a döntőben ki mutathatja be újból a prezentációját.
  • lépés: A döntő napján a csapatok újból előadják a megadott esettanulmány problémájára kidolgozott szerintük legmegfelelőbb megoldást. A prezentációk előadása után a zsűri ismét felállít egy sorrendet.
  • lépés: Az eredményhirdetéskor a csapatok értesülnek az elért helyezésükről. Az esetleges gratulációkon keresztül visszajelzéseket kaphatnak tudásukról, rátermettségükről.
  • lépés: A verseny lezajlását követő napokban a csapat üzenetet kaphat, amelyben szerepel a teljes rangsor az összes résztvevő csapattal, a díjazások és megemlítésre kerülhetnek a főbb támogatók is.
  • lépés: A csapat tagjai felé mind személyes mind üzenet általi gratulációk érkezhetnek az egyetemük egyik vezető személye által, mind pedig a segítő tanáruk által.

 

 

Végezetül egy, az Országos Esettanulmányi Versenyen résztvevő egyetemista tapasztalatai

„A tömegképzés korában a „sima” diploma nem elég. A munkáltatók azt olyan pályakezdőket fogadják szívesen, akik többet teljesítenek a kötelezőnél. Továbbá ezek a kihívások lehetőséget biztosítanak arra, hogy tudásunkat gyakorlatias, reális körülmények közt is kipróbáljuk. Olyan feladatokat bíznak ránk, amelyek akár üzleti életben rendre előfordulhatnak, azonban itt még nem terheli a résztvevőket a felelősség nyomása.

Számos területen fejlődtem a kihívások során: javult az előadó technikám, komplexebb lett a gondolkodásom és szakmailag is magabiztosabb lettem. Bízom benne, hogy az eredményeimnek köszönhetően könnyebben fogok elhelyezkedni és én válogathatok a nekem tetsző munkák közül és nem fordítva.”

 

 

 

 

 

 

Csapattagok:

Bőczi Boglárka

Lukács Gergely

Major Tamás

Molnár András

Szécsi Mátyás

Szentgyörgyi Noémi Boglárka

Totobé Anna

Vass János

 

 

 

 

 

Ellenőrző kérdések

  1. Mi maga az esettanulmány lényege?

Az esettanulmányok az elmélet helyett gyakorlati problémákra összpontosítanak, a passzivitás helyett aktivitásra késztetnek, elősegítik a kommunikációs, analitikus és problémamegoldó képességek fejlesztését.

 

  1. Milyen csatornákon történik a versenyzők toborzása?

Tanár által, e-mail formájában és népszerűsítő plakát segítségével.

 

  1. A különböző felhívások során miről, milyen információkról értesülhetnek a hallgatók?

Magáról a versenyfelhívásról, az indulási feltételekről, a teendőkről, jelentkezési határidőről, a verseny időpontjáról és helyszínéről, a díjazásáról és egy forrásról, ahonnan további információt gyűjthetnek és kérhetnek.