Skandinávia vezet a digitalizációban (2004)

A napokban tette közzé erre vonatkozó kutatási jelentését a Jupiter Research. A 17 európai országban mért Digital Life Index (DFI) erőteljes földrajzi differenciáltságot mutatott ki egy észak-déli tengely mentén.

A DFI egy 48 tényezős szintetikus mutató, amely összetetten méri a fogyasztói szolgáltatások fajtáit és igénybevételét, benne a mobiltelefonok, PDA-k, egyéb digitális készülékek, a szélessávú szolgáltatások, a tévézés, e-kereskedelem használata és egyéb digitalizáltsági tényezők behatolását.

A felmérés szerint Svédország, Dánia, Norvégia és Finnország a leginkább digitálisan átszőttek (“digitally sophisticated”), őket szorosan követi Nagy-Britannia. Franciaország és Németország a 10.-11. helyen állnak. Az utolsó negyedben van Spanyolország és Olaszország, majd a sort Portugália és Görögország zárják.

A hír jól rímel az e-kereskedelem és az internet igénybevételét tükröző tegnapi Economist Intelligence Unit jelentésre, amely a dánokat hozta ki elsőnek, de egyébként ugyanezek az országok alkotják az élbolyt és ugyanazok a sereghajtók.

 

Hűvös Imre 2004.04.24.