Papírhegyek a pénzintézeteknél (2006)

Egy időre elfelejthetjük a papírmentes irodát – a bankokban és a biztosítóknál a papír alapú ügyintézés még mindig megkerülhetetlen.

papírhegyek

Felmérése során a Lexmark nyomtatógyártó cég 755 banki alkalmazottat és a biztosítótársaságok 638 dolgozóját kérdezte Európa-szerte. A válaszokból kiderül, hogy az európai bankok alkalmazottainak egyötöde és a biztosítási ágazat dolgozóinak 15 százaléka több mint egy órát töltenek naponta a papírdokumentumok feldolgozásával, ami évente legalább 260 órát jelent. A banki dolgozók közül 16 százalék naponta több mint 100 formanyomtatványt kezel, a biztosítóknál ez az arány 14 százalék. Egy-egy banki hitelkérelem elbírálása legalább négy napig tart, és ez idő nagy része azzal telik el, hogy az elbírálás különböző fázisaiban az alkalmazottaknak iratokat kell kezelniük.

Míg az európai irodákban egy-egy dolgozó átlagosan 34 oldalt nyomtat naponta, a pénzintézetekben dolgozók legalább egyharmada több mint 100-at nyomtat. Érdekes adat az is, hogy bár a bankszektor ilyen sok papírt használ fel, ugyanitt az egyik legalacsonyabb a papírhulladék aránya, csupán 18 százalékos. Összehasonlításul: a nagykereskedelmi szektorban 25 százalékos a papírhulladék aránya. Ennek ellenére Hans Horn, a Lexmark International ügyvezető igazgatója úgy véli, hogy a pénzintézeteknél nagymértékben lehetne még javítani a papírkezelés hatékonyságán.

2006.12.20, 14:56 – Barabás Balázs