AZ ELÉRHETETLEN TANÁCSADÓ - TE HOGY CSINÁLOD? (2007)

Van, akinek a horror egyenlő a szadista fogorvossal vagy a láncfűrészes gyilkossal – nekem a horror az, amikor egy tanácsadónak percenként csörög a mobilja. Pár hete találkoztam egy népszerű, elismert tanácsadó kollégámmal, és ha az egy órás megbeszélés alatt nem hívták legalább tízszer, akkor megeszem a parókámat. Ahogy fejlődik a praxisod, pláne nő a hírlevél / blog olvasóid száma, egyre többen próbálnak meg elérni, és Neked egyre jobban le kell korlátoznod az elérhetőségedet. Hogyan lehet ezt megtenni?

Kíváncsi lennék a te megoldásodra is, az enyém valahogy így néz ki:

Email:

Ez nekem a főmumus. Nemrég még normális nap volt az, amiben 50-80 email jött be egy nap (a feliratkozási / megrendelési értesítéseken felül), és ha elmentem nyaralni, utána 300+ emailre kellett válaszolni. Persze ezek közt ott voltak a fontos email-ek is: vevőké, kollégáké, stratégiai partnereké, beszállítóké, de ez volt 20%, a többi olyanoktól, akik tipikusan 1 napja iratkoztak fel a hírlevélre, és jön a próbálkozás:

  • “Gábor, még nem ismerjük egymást, de röviden leírnám életem és cégem történetét, és kérlek mondj véleményt, hogy merre tovább”…
  • vagy a “Nagyon tetszik a blogod, ez alapján megváltoztatnám a honlapomat, vetnél egy pillantást a tervére”…
  • “Gábor, csatoltam a diplomamunkámat, nézd már át lécci!” (szó szerint)…
  • “Csatoltam a készülő szórólapom tervét (bocs, hogy csak 50 megás, remélem átmegy), megtennéd, hogy írsz egy rövid véleményt, de lehet hosszú is!”…
  • vagy “Szeretnék bemutatni neked egy rendkívüli és egyedi lehetőséget, amiről nem beszélhetek, de egy óra alatt szívesen prezentálnám neked”, sa…tö…bbi.

Egy idő után ez már tarthatatlan volt. Ehhez először egy új email címet kellett készíteni, hogy a család / kollégák / barátok email-jei ne vesszenek el a tömegben.

Ez sem volt elég. Nemrég be kellett állítani egy automatikus választ, hogy aki a régi email címeimre küld üzenetet, az kapjon egy email-t, hogy “ezt az email címet csak email küldésre használjuk, az ügyfélszolgálatot itt éred el, stb”

Na, ez végre lenyomta az áradatot. A VIP ügyfeleim, a kollégák tudják a privát email címemet, így kezelhető mennyiségű email jön csak át.

Nido Qubein-től hallottam tavaly Chicago-ban egy jó tippet: a kollégáidtól kérd azt, hogy egy email-ben csak egy téma legyen, így ha arra válaszoltál, akkor azt a mail-t kitörölheted. Ez is sokat segít.

A másik tipp Sean D’Souza-tól: naponta CSAK 2x szabad letölteni az email-eket. Ehelyett a legtöbb ismerősömnél úgy van beállítva, hogy 5 percenként automatikusan letölti az Outlook az új leveleket, amik így egész nap folyton megszakítanak az értékes munkádban. Egyszer hallottam valakitől, már nem emlékszem sajna, hogy kitől, hogy ez olyan, mintha öt percenként kirohannál az ajtóhoz és kinéznél a házból, hogy nem áll-e előtte valaki.

Telefon

A másik nagy mumus. Először egy éve vettem egy új számot és a régit odaadtam a könyvelőmnek, amin ő is kapja az sms-t a bankszámla tranzakciókról. Ha hívás jön rá, azt sosem veszi fel, az üzenetrögzítőn pedig valami olyasmi üdvözlő szöveg van, hogy “kösz a hívást, ez a szám már nem él, ha Wolf G-t keresed, menj fel a marketingcommando.hu honlapra”

Pipa.

A baj az, hogy nem vigyáztam eléggé az új számomra, és elkezdett több hívás bejönni oda, mint amennyit szeretnék. A probléma megint jelentkezett: amikor kikapcsoltam ezt a mobilt, hogy nyugodtan írhassam mondjuk a navigátort egy pár órán keresztül, akkor telefonált hiába a fiam, hogy a suliban nem érzi jól magát. Bamm!

Így megint vettem egy új számot, ami most a családok-barátok szám, illetve a kollégák is hívhatnak, ha sos van.

A baj, hogy most két telefonnal rohangálok: a családi és a munkatelefon (amiről beszállítókat, ügyfeleket hívok és ők is ezen találnak meg). Szerencsére mind a két telefon kicsi, de akkor is.

Te ezt hogyan intézed? Van valakinek jobb tippje erre?

Ugye az egész mögött a cél, hogy amikor átállsz erre a Gazdag Tanácsadó modellre, akkor az időd jó részében (naponta legalább egy-két órában) tartalmat fejlesztesz vagy stratégián vagy marketingen dolgozol – ami intenzív munka. Ha megzavarnak közben, akkor kiesel a gondolataidból és nagyon nehéz újraindítani az agyadat (az enyémet legalább is). Ilyenkor minimalizálni kell a megszakításokat, megzavarásokat, és ennek a főellensége az email és a mobil.