A határidő a magyar munkavállaló mumusa (2015)

Az aktív magyar munkavállalók több mint kétharmada állandóan küzd a határidőkkel – derült ki a Selfmapping HR teszt legújabb kutatásából. Az időnyomás első számú oka a munkamennyiség, de a szervezetlenség és a váratlanul beeső feladatok is nehezítik a határidők betartását.

A Selfmapping HR szoftver legújabb felmérése alapján az aktív magyar munkavállalók 69 százaléka küzd azzal, hogy feladatait a kitűzött határidőre el tudja végezni, azaz folyamatos időnyomásban dolgozik. Ebből 4 százalék úgy érzi, hogy munkaideje csak úgy elegendő a feladatok elvégzésére, ha megállás nélkül dolgozik, de még így is érzi a határidők folyamatos szorítását. 20 százalékuk úgy látja, hogy minden törekvés ellenére sem képes a feladatait munkaidő alatt elvégezni; a kapkodás, a túlórázás szerves része a mindennapjainak. 2 százalékuk pedig úgy érzi, hogy szinte betemetik a feladatok, a megfeszített munka, és a túlórázás ellenére sem képes mindent határidőre megcsinálni. A válaszadók 31 százaléka gondolja azt, hogy csak ritkán kell kapkodnia váratlan feladatok, sürgető határidők miatt.

Az időnyomástól szenvedő munkavállalók nagy részének a munkamennyiséggel van gondja, ám ez nem az egyetlen ok, ami miatt nehezen tudják tartani a határidőket. A váratlanul beeső, sürgős feladatok gyakran felborítják a munkamenetet. A nehezen átlátható folyamatok, amelyek miatt sokkal több idő elvégezni egy feladatot, szintén növelik a munkavállalókra nehezedő időnyomást. A válaszadók egy részét saját maximalizmusuk hátráltatja; ők azért nem tudnak lezártnak tekinteni egy feladatot, mert addig akarják csinálni, amíg tökéletes nem lesz. “Sok esetben a munkahelyi kapcsolatokban jelentkező feszültségek vonják el a figyelmet a munkáról. Sokan pedig úgy érzik, hogy olyan fáradtak vagy kiégettek, hogy nem tudnak koncentrálni, és emiatt egyre lassabban haladnak a feladataikkal.” – részletezi a további okokat dr. Marik Ágnes, a Selfmapping szakmai vezetője.

Az állandó időnyomás enyhítése a cégeknek és munkavállalóknak egyaránt érdeke. A vezetők a folyamatok átszervezésével és optimalizálásával sokat tehetnek azért, hogy akár változatlan munkamennyiség mellett is jelentősen csökkenjen az időnyomás. A munkavállalók visszajelzéseikkel, javaslataikkal és saját működésük önkritikus átgondolásával szintén sokat javíthatnak a helyzeten.

A LELKÜNKRE MENNEK A PROBLÉMÁS ÜGYFELEK
A problémás ügyfelekkel történő munkavégzés okozza a legtöbb stresszt a magyar munkahelyeken – derült ki az Európai Munkavédelmi Ügynökség (EU-OSHA) által végzett uniós kutatásból. A dobogóra emellett az időhiány került és az, hogy nincs befolyásunk a saját munkánkra .
2015. július 14. 11:10 | piacesprofit.hu