z IT-alkalmazottak, így például a rendszergazdák, átlagosan 20 órát töltenek egy hónapban olyan egyszerű számítógépes “problémák”, mint például a nyomtatóknál jelentkező papírelakadás megoldásával, vagy e-mailek törlésével – mutat rá egy felmérés.
A közvélemény-kutatás során mintegy 500 brit IT-dolgozót kérdezett meg a Computer People nevű cég. Ennek során kiderült: kétharmadukat keresték fel a munkatársak “lerobbant” monitoruk miatt, holott a készülék “baja” csupán az volt, hogy nem dugták be az aljzatba.
A felmérést készítő cég munkatársa szerint a technológia korában semmi mentség nincs azon dolgozók számára, akik nem képesek néhány percet foglalkozni számítógép-problémáik megoldásával, és könnyebb megoldásnak gondolják felkapni a telefont és segítséget hívni.
A cégek IT-dolgozói átlagosan három munkanapot töltenek egy hónapban olyan egyszerű problémákkal, melyek megoldására egyébként – egy kis időráfordítással – az irodai munkatársak is képesek lennének.
E-világ 2003.04.04.