A stressz sajnos része a legtöbb ember mindennapi életének, és mivel nem tudjuk elkerülni, különösen nem a munkahelyen, meg kell tanulnunk kezelni. A felmérések szerint a sikeres embereknek megvannak a módszerei, hogy hogyan tegyék ezt. Lássunk néhány használható tippet!
Legyünk hálásak azért, amink van
Ez egy cseppet “oprahwinfreysen” hangzik, de a hálánk megélése, kifejezésének gyakorlása pszichológiailag bizonyított módon csökkenti a stresszt és segít fenntartani a pozitív életszemlélet. Pozitív életszemlélettel pedig nem csak boldogabbak hanem termelékenyebbek is lehetünk – mondja Bernard Marr vezetési tanácsadó, az Enrepreneur.com-on megjelent cikkében.
Maradjunk pozitívak
Könnyebb mondani, mint megtenni, igaz? Néha. De a sikeres emberek általában pozitívak. Ők a kudarcokat a növekedés lehetőségeinek álcájaként látják. Ha valami nem sikerült, a tanulságokat keresik ahelyett, hogy azon rágódnának, hogy mi lett volna ha… Ez segít fenntartani a pozitív gondolkodást és hatékonyan csökkenti a stressz szintjét. Próbáljuk meg átformálni a negatív gondolatainkat! Ha elkezdünk valamin rágódni, tereljük afelé a gondolatainak, hogy ebből a helyzetből mit tudunk tanulni?
Középpontban a haladás, nem a tökéletesség
Senki sem tökéletes. Még a bolygónkon élő legsikeresebb emberek sem. A sikeres emberek nem bánják, ha valami nem sikerül gyorsan, nem megy elsőre. Nem baj, tanulnak belőle és továbblépnek. Hiába a nyomás, ne hagyjuk, hogy eluralkodjon rajtunk a tökéletesség kultusza, mert a az állandó megfelelni vágyás hatalmas stresszt okoz. Tegyük le a folytonos tökéletesség súlyos terhét és koncentráljunk inkább arra, hogy hogyan fejlődünk.
Öngondoskodás
A sikeres emberek gondozzák a legfontosabb eszközt az életben, ami nem más, mint saját maguk. Előnyben részesítik az egészséges szokásokat, például eleget alszanak, korlátozzák a koffein és alkoholfogyasztást, sokat mozognak, és időnként teljesen kikapcsolják a telefonjukat, laptopjukat. Ha túlságosan fáradtak vagyunk, sok kávét vagy alkoholt fogyasztunk és mindemellett folyamatosan az interneten lógunk, nehogy egyetlen fontos e-mailről is lemaradjunk, az az egekbe emeli a stressz szintjét. Egy igazán sikeres ember arra törekszik, hogy megtalálja az egyensúlyt, és ennek érdekében képes kikapcsolni is.
Csak rutinosan
A napi stressz egyik fő oka a döntések száma, amit egy nap meg kell hoznunk. És ne csupán az üzleti, vagy munkahelyi döntéseinkre gondoljunk! Döntés az is, hogy mit ebédeljünk, vagy hogy mikor induljunk az aktuális találkozóra. Ezek pedig mind apró kis stressz-okozók. Hogy csökkentsük a hatásukat, támaszkodjunk az egyszerű rutinra. Például ebédeljünk ugyanazon a helyen minden nap, az e-mailjeinket a nap bizonyos szakában válaszoljuk meg. Tehát alakítsunk ki egy napi ritmust. Így sokkal több energiánk marad a nagyobb döntések meghozatalára, ami igazán számít. Obama elnök, aki kétségtelenül sok mindent tud a stresszről, említette ezt egy Vanity Fair interjúban. Érdemes kipróbálnunk, ha már az amerikai elnök is így csinálja. Ez az egyik oka annak is, hogy miért veszi fel sok sikeres ember mindennap pontosan ugyanazt.
Koncentráljunk a nagy képre
Végül, a sikeres emberek képesek rá, hogy a nagy egészet lássák és ne vesszenek el a részletekben. Ez valójában azt jelenti, hogy sokkal inkább a “miértre” fókuszálnak a “hogyan” helyett. Például, ne azzal foglalkozzunk, hogy hogyan fogjuk a mai zsúfolt napba is belepréselni az egy órás edzést, koncentráljunk inkább arra, hogy miért sportolunk. Ha az egészségünkkel foglalkozunk és azzal, hogy milyen boldogok vagyunk a választott sportágunkkal, máris nem a stressz lesz a főszereplő.