Szerdán, a Las Vegas-i CES előestéjén jelentette be az Intel a tervét, hogy 200 millió dollárt kíván befektetni olyan cégekbe, amelyek új hardvereket, szoftvereket és hálózati termékeket fejlesztenek ki a “digitalizált otthonok” számára. A finanszírozás célja a PC-k és a fogyasztói elektronikai eszközök konvergenciájának felgyorsítása.
A folyamat megkönnyíti a felhasználók számára a zene, a video és más digitális tartalmak lejátszását a lakásban található eszközökön. A finanszírozást az Intel Capital, a lapkagyártó befektetési részlege végzi. Az Intel azon számítástechnikai óriások egyike, amelyek a digitális otthonba szánt termékekben remélik az új üzletet megtalálni. A CES-en többek között a Microsofttól és a Delltől várnak új fogyasztói termékeket.
Mivel egyre több szórakoztató és oktatási tartalmat digitalizálnak, az emberek ezekhez hozzá is akarnak férni, szerkeszteni, kezelni és megosztani akarják őket otthon található eszközeik között, nyilatkozta John Miner, az Intel Capital elnöke. Az Intel várhatóan még ezen a héten bejelenti, hogy kifejlesztett egy új típusú lapkát digitális televíziókhoz, amely olcsóbbá, tehát szélesebb kör számára elérhetővé teszi e termékeket. Az Intel nem minden kísérlete járt sikerrel a fogyasztói piacon. Az utóbb buboréknak bizonyult internetes konjunktúra a cég saját fogyasztói divíziót hozott létre, és megjelent a piacon egy zenelejátszóval és egy digitális mikroszkóppal is. Azonban a buborék kipukkadása után 2002-ben megszüntette ezt a részleget, s ma már csak “építőelemeket” kínál fogyasztói elektronikai termékekhez – lapkákat és szoftvereket média center PC-khez, webdobozokhoz, zenelejátszókhoz és hasonlókhoz.