Az egyterű irodák kevesebb beszédre és több online kommunikációra ösztönzik a dolgozókat – írja a BBC. Az alkalmazottak közötti párbeszédet és együttműködést épp másfajta irodák erősítik.
A BBC által hivatkozott kutatásból kiderül, hogy az alkalmazottak 73 százalékkal kevesebbet beszélnek egymással, és 67 százalékkal többet kommunikálnak emailben az egyterű irodákban, mint a több szobára osztott munkahelyeken. A BBC szerint ez az első kutatás, ahol széles körben vizsgálták az emberek kommunikációját a különböző típusú irodákban: a munkahelyeken mikrofonokat helyeztek el, digitális adatokat gyűjtöttek és a dolgozók emailjeit is elemezték.
Az eredmény azért meglepő, mert az egyterű irodák elvileg épp arra valók, hogy a dolgozók könnyebben kommunikáljanak egymással, növeljék az együttműködést. Azonban a kutatás alapján az egyterű irodákban az emberek nehezebben koncentrálnak a munkájukra, ilyenkor pedig általában kevesebbet is beszélnek. Az is kiderült, hogy a nyitott irodákban általában magasabb a dolgozók stresszintje, és kevésbé érzik magukat egy csapatnak. A problémák halmozottan jelentkeznek azokban az irodákban, ahol az egyteres munkakörnyezet még zsúfolt is.
A kutatás rámutat emellett egyéb tényezőkre, ami a dolgozók közérzetét és teljesítményét növelheti az irodában: jótékony hatású például a napfényes, és a rendezett, esztétikus és változatosan kialakított munkakörnyezet. Az irodát érdemes emellett úgy felosztani, hogy a dolgozóknak legyen egy privát szférájuk, de emellett meglegyenek az együttműködésre szolgáló közös terek.