A Clearswift egy új kiadványt jelentett be, melynek címe Mit tehet és mit kellene tennie a növekvő spamköltségek ellen (What You Can and Should Do About the Rising Cost of Spam).
Ez a közép- és felső szintű informatikai vezetők számára íródott dokumentum segíti a spam működésének, relatív költségeinek és hatásainak megértését, valamint útmutatást ad a megoldások értékeléséhez és a spam elleni küzdelem költségeinek meghatározásához. Az IDC és a Clearswift emellett készített egy számológépet, amellyel mindenki meghatározhatja cégének spam költségeit. Az IDC kiadványában felhívja a figyelmet, hogy “A spamellenes megoldásokat nélkülöző szervezet esetében az e-mail felhasználók minden egyes nap 10 percnyi időt vesztegetnek el a spam levelek azonosításával, és a felhasználók vagy az informatikai osztály által véletlenül törölt érvényes levelek előkeresésével. Ez egy 5 000 e-mail felhasználóval rendelkező cég számára évi 4,1 millió dollár veszteséget jelent.”
Az IDC számításai kimutatják, hogy a spamellenes megoldások 50 százalékkal csökkentik az e-mail felhasználók által spamekre elvesztegetett időt, és ezzel évente 738 000 dollárnyi megtakarítást biztosítanak egy 5 000 felhasználóval rendelkező szervezetnél.
IDG Hungary 2004.07.27.