Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész.
Ebben a cikkben megmutatom, hogyan tudunk pár perc alatt összeállítani egy olyan – akár egy mondatos – bemutatkozó szöveget, amiből a beszélgetőpartnerünk számára világosan és egyértelműen kiderül, hogy mivel foglalkozunk, és mégsem fog elaludni az unalomtól. Ez a bemutatkozás élőszóban és online is működni fog. (Ahhoz, hogy a reménybeli befektetőnek hogyan mutatkozzunk be, itt olvashat jó tanácsokat.)
Ami nem érdekes
Kezdjük azzal, hogy előre levágjuk a fölösleges sallangokat a bemutatkozásunkból.
- Most nem érdekes a cégünk neve. Fölösleges másodperceket rabolunk el a másik figyelméből azzal, ha a cégnevünkkel akarjuk lenyűgözni. Ha nem ismeri a céget, fölöslegesen próbáljuk megtanítani neki, ha pedig igen, akkor azzal fog foglalkozni, és ezzel eltereljük a figyelmét a lényegről. Nem a cégnév a lényeg.
- Nem érdekes, hogy a cég hány éve létezik. Lehet, hogy 20, de én még csak két éve vezetem. Lehet, hogy 2, de én már 20 éve a szakmában vagyok. Nem a cég életkora fogja meggyőzni az új kapcsolatokat.
- Nem érdekes a cég ISO ezervalahányas minősítése.
- Nem kellenek a közhelyek a minőségről, pontosságról, precizitásról, megbízhatóságról, versenyképes árról.
Ezek közül egyik sem rólunk szól és most a saját, személyes bemutatkozásunkról beszélünk.
A lényeges 3 pont
Akkor mi az a fontos 3 dolog, amit el kell mondanunk ebben a rövid és tömör bemutatkozásban? Természetesen a nevünk után…
1. MIT?
Mi az a téma, amivel foglalkozom? Miben vagyok szakértő? Minek a specialistája vagyok?
Például: Marketing, pénzügy, pályázatok, állatorvoslás, húsipari berendezések?
2. HOGYAN?
Hogyan prezentálom ezt az ügyfelek felé? Hogyan, milyen formában teszem elérhetővé a tudásomat, szolgáltatásomat, termékemet?
Például: Értékesítek, tanítom őket, tervezek, viszonteladok, írok, szervezek?
3. KINEK?
Kik a vevőim, ügyfeleim? Kiknek kínálom elsősorban a termékemet, szolgáltatásomat?
Hogyan tudom a célcsoportomat nagyon röviden összefoglalni?
Hogyan kombináljuk?
A három pont sorrendje nem fontos, a lényeg, hogy ezek az elemek szerepeljenek a bemutatkozásunkban. Ha ezeket kombináljuk, akár 10-20 másodpercben is be tudunk mutatkozni és nem kell kiselőadást tartanunk, hogy a beszélgetőpartnerünk megértse, mit is csinálunk.
Láttam már olyat, hogy egy tanácsadó összefoglalta “röviden”, 8 oldalban!!, hogy mivel foglalkozik, azért, hogy az ismerősei végre megértsék. Szerintem jobban járt volna egy ilyen három pontos bemutatkozással.
Lássuk “élőben”!
Az én bemutatkozásom, amit előadásokon és online is használok, nagyjából így néz ki:
“Nagy Krisztina vagyok, szólíts nyugodtan Krisztának vagy Vérnyúlnak.Személyes marketingről, személyesmárka-építésről osztom az észt kisvállalkozóknak.“
Ez mindennel együtt belefér 10 másodpercbe.
MIT: személyes marketing, személyes márka
KINEK: kisvállalkozóknak
HOGYAN: osztom az észt* (értsd: tanítom)
Egy ilyen bemutatkozást használhatunk élőszóban és kitehetjük a blogunk, honlapunk, Facebook oldalunk “Rólam” részébe is. Olvasók és ügyfelek véleménye alapján ez a módszer remekül működik a legkülönfélébb foglalkozásokkal, bármilyen hallgatóság vagy olvasóközönség esetén.
Sok sikert a következő bemutatkozáshoz!
*Az egyéni hangvételről, stílusról majd egy későbbi cikkben lesz szó.
Szuperszónikus személyes márkát kívánok!
—————
Nagy Krisztina
Kriszta, a személyes márka Vérnyula
Személyes marketing evangelista
www.palyamarketing.hu
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/a-hatekony-bemutatkozas-3-pontja/
http://www.piacesprofit.hu/kkv_cegblog/a-hatekony-bemutatkozas-3-pontja/