Az egy éves tesztüzem letelte után tavaly szeptemberben kezdte el működését az eFutár, vagyis a parlament elektronikus dokumentumküldő rendszere – tájékoztatta a sajtót Mandur László az Orszűggyűlés alelnöke.
A képviselők szeptember óta az eFutár segítségével interneten keresztül kapják meg a napirendi javaslatot, a tervezett interpellációkat és kérdéseket stb. Amennyiben nem államtitkot érintő anyagról van szó, az az internetre is kikerül és a nyilvánosság számára is elérhető. A parlamentbe érkező iratokat digitalizálják és elektronikusan küldik szét a képviselőknek. Korábban ezeket az iratokat 650 példányban kellett fénymásolni és futárszolgálattal elküldeni az illetékeseknek.
Mandur László szerint a képviselők a rendszer bevezetése előtt képzésen vehettek részt, ahol megtanították nekik a noteszgépek, a rajtuk lévő szoftverek, az internet használatát. Bakos Emil gazdasági főigazgató szerint a rendszer bevezetésével 100 millió forintot takarítottak meg. Az elektronikus rendszernek köszönhetően 30 százalékkal kevesebb papírt használtak, és a 60 millió forintot felemésztő futárszolgálatról is lemondhattak.//
2005.02.16, 14:54 – Vass Enikő